Ons onderwijs

Aanmelden, toelating en plaatsing

Wat leuk dat jij je wilt aanmelden voor het Isendoorn College!

Het Isendoorn is een katholieke school voor mavo, havo en vwo. We hebben een tweejarige brugperiode, zodat er voldoende tijd is om te kijken wat past. Alle opleidingsniveaus hebben ook een tweetalige variant. Daarnaast zijn er diverse aanvullende programma’s voor alle leerlingen die iets extra’s aankunnen en willen.

Aanmelden voor de brugklas
Leerlingen met een mavo (vmbo-TL), havo of vwo advies van hun basisschool kunnen zich aanmelden voor onze school. Uiteraard houden wij zoveel mogelijk rekening met alle wensen. Wil je bijvoorbeeld bij een vriend of vriendin in de klas? Geef het aan op het aanmeldformulier! Een leerling met een havo-advies kan in de brugperiode in zowel mavo/havo- als in een havo/vwo-klas geplaatst worden. Een leerling met een vwo-advies kan in een havo/vwo- of in een vwo-klas geplaatst worden.
Aanmelden kan in de aanmeldweek vanaf 24 maart t/m 31 maart.

Aanmelden voor klas 2 of hoger
Voor een aanmelding van een leerling voor klas 2 of hoger vragen wij je eerst contact op te nemen met mevrouw S. (Sissy) Hubers, teamleider bovenbouw. Zij legt je uit wat er nodig is om je aan te melden voor het Isendoorn College. E-mail: hb@isendoorn.nl of 0575 760 760.

Is er plek voor leerlingen met een beperking of extra ondersteuningsbehoefte?
Ieder kind verdient goed onderwijs. Ook kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Het Isendoorn College is een reguliere school met een goede basisondersteuning. Deze basisondersteuning kent soms ook beperkingen. Voor leerlingen die ondersteuning nodig hebben, is het belangrijk om op tijd alle beschikbare informatie te bespreken met de ondersteuningscoördinator van school of met het samenwerkingsverband VO. Dit contact kun je het best leggen via de leerkracht van groep 8 of de intern begeleider van de basisschool. Door tijdig en intensief te overleggen, kunnen we samen beoordelen wat de mogelijkheden zijn en of een plaatsing haalbaar is. Zo voorkomen we dat een leerling met onvoldoende ondersteuning vastloopt.

Nieuwe leerlingen met een ondersteuningsbehoefte