Hoe kan ik een nieuwe iPad bestellen?
Als u een iPad via school wilt kopen met korting, of een verzekering wilt afsluiten dan kunt u via deze link in de webshop van Smart2Scool terecht: https://www.smart2scool.nl/isendoorn
Hoe kan ik mijn nieuwe iPad instellen?
klik hier
Wat doe ik als ik een technische storing van de ipad heb?
Ga in de derde (lange) pauze naar de iHelp. Ze zitten in het kantoortje naast lokaal 054. De iHelp is ook per email bereikbaar: ihelp@isendoorn.nl
Repareert of vervangt de school kapotte iPads?
Nee, de iPad is eigendom van de leerling (c.q. ouders). Bij schade, verlies of diefstal is de eigenaar zelf verantwoordelijk. Wel kan de school in zulke gevallen helpen. Op welke manieren dit kan, kunt u lezen op de pagina www.isendoorn.nl/ipadreparatie
Wat kost een reparatie van een iPad?
Dat is erg afhankelijk van de schade maar een reparatie kan al snel flink in de papieren lopen. U kunt zich tegen deze kosten verzekeren via Smart2Scool, iets wat het Isendoorn dan ook sterk aanbeveelt.
Is de iPad verzekerd en welke garantie biedt Apple?
Nee, de iPad die u via school koopt is niet verzekerd. Wel geldt er een verlengde Apple-consumentengarantie voor deze iPads. Helaas vallen alle schades die veel voorkomen NIET onder de Apple-garantie. U kunt wel zelf een verzekering afsluiten via Smart2Scool.
Wat doe ik als ik een financiële vraag (betaling en verzekering) over de iPad heb?
Neem contact op met mevr. S. Itjang (itj@isendoorn.nl) van de administratie. Zij kan uw vraag opnemen en indien nodig aan de directie voorleggen.
Wat kan ik met een iTunes Card?
Wij zijn niet van plan om veel betaalde apps voor te schrijven. We proberen zoveel mogelijk met gratis of via door school aangeschafte apps te werken. Het kan voorkomen dat er, als er geen goede variant is, na goed overleg met de directie, een betaalde app wordt voorgeschreven.
Moeten we nog boeken bestellen?
Ja. De boeken moeten online worden besteld, zie https://www.isendoorn.nl/boeken Een deel van de boeken komen ook op de iPad te staan. Secties bepalen of de leerling zijn opdrachten in een schrift of op de iPad maakt, of dat zij die keuze aan de leerling laten. De leerling kan met de docent afspreken of hij het fysieke boek meeneemt naar school of dat hij het alleen thuis gebruikt.
Welke apps zullen het meest gebruikt worden?
Het is onmogelijk om een compleet overzicht te laten zien van welke apps er allemaal worden gebruikt aangezien we er zo veel tot onze beschikking hebben. De apps die het meest zullen worden gebruikt zijn de apps zonder content. Dat zijn apps waar de leerlingen zelf hun opdrachten in/mee maken. De meeste apps die kunnen worden gebruikt bij de vakken kunnen via de instructies op de website worden geïnstalleerd of zullen klassikaal worden geïnstalleerd.
Mag ik mijn Android gebruiken?
Nee, u kunt in de les geen tablet van een ander merk gebruiken. De school biedt alleen faciliteiten voor de iPad 4 of hoger.
Mag je je eigen apps installeren?
Zolang de apps erop staan die nodig zijn voor school, mag u ook andere apps installeren. Uiteraard moet er wel ruimte overblijven, omdat alles wat er wordt opgeslagen ruimte kost. Hele films en grote spellen opslaan wordt derhalve afgeraden.
Ik heb al een geschikte iPad. Kan ik via de school alleen een beschermingshoes krijgen?
Voor elke leerling wordt eenmalig een hoes beschikbaar gesteld, u kunt dit aanvragen bij iPad@isendoorn.nl
Ik ben de schermcode vergeten van de iPad. Kan deze resetten?
Je kunt de schermcode wissen door de iPad naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Als je de iCloud had ingeschakeld, dan kun je een reservekopie terugplaatsen. Zo niet, dan kun je alleen de Apps opnieuw installeren, maar de lokaal opgeslagen gegevens en instellingen zijn weg. Een aantal programma’s slaat alles op in de cloud en blijven daardoor bewaard.
Het terugzetten van de fabrieksinstellingen gaat als volgt: http://support.apple.com/kb/ht1808?viewlocale=nl_NL
Kan ik een gebruikte iPad weer verkopen?
Indien u al beschikt over een iPad en die wilt verkopen, bijvoorbeeld om zo de kosten van een nieuwe iPad wat te drukken, dan is dat een goede mogelijkheid. Zeker als een gebruikte iPad er nog goed uit ziet en het een relatief recent model is, is hij nog veel geld waard.
Er zijn oplossingen via bekende winkels (bijv. de Amac-store) en online. Ook via Marktplaats kunt u een gebruikte iPad goed verkopen. Zet hem voordat u hem overdraagt wel in de fabrieksinstelling.
Let op: Bij de inname wordt er altijd beoordeeld of er sprake is van beschadigingen. Een schadevrije iPad levert uiteraard meer op dan een iPad met krasjes of deuken. De prijzen van gebruikte iPads veranderen per dag.
Tenslotte
Als u na het lezen van alle informatie nog vragen heeft over de aanschaf of verzekering van een iPad, kunt u een mail richten aan dhr. J. Kooij (kij@isendoorn.nl).
Vragen over reparaties kunnen gemaild worden naar ihelp@isendoorn.nl